Friday 17 February 2012

HAMPARAN KASIH

Dia terlalu menaruh harapan terhadapku walaupun telah kukatakan aku takut menerima cintanya. Hakimi... memang aku menerima kehadiranmu dlm hidup ini, namun aku takut kehilangan Bani. Dia memerlukan kasih sayangku. Dia adalah hak aku.

"... yang penting Kim nak pikat Ina sehingga Ina jadi milik Kim."

Hakimi, sayang... bukan semudah itu kau lafazkan. Kita berkawan sejak kecil dan berpisah begitu lama sehingga kau berdiri di hadapanku kini. Namun, aku yang bernama Narina takut menyerahkan segala jiwa dan ragaku kepadamu. Kerana apa? Kerana aku takut perhubungan kita tidak direstui oleh orang tua setelah apa yang terjadi keapda Idham dan Soraya. Mungkin mrk dapat menerimamu, tetapi dapatkh mereka menerima Bani sedangkan dia adalah sebahagian hidupku?

"Bani sayangkan cik Marina. jgn tinggalkan Bani."

TUHAN! Aku benar-benar buntu. Aku perlukan mereka dlm hidupku. Hakimi, Bani, mama dan abah... aku sayangkan mereka. Aku tidak mahu melukai hati mereka. KAU satukan mereka dalam hidupku. KAU kembalikan keceriaan kami seperti dahulu. Itu yang kuharapkan.

Ditelan mati emak, diluah mati bapa. Mampukah Marina berhadapan dgn keadaan ini? Siapakah yang terbaik buat Marina untuk menghamparkan kasihnya? Marina pasrah.








#sinopsisnovelHAMPARANKASIHpenulisnyaAMYBATRISYA

No comments:

Post a Comment